V jedné ze scén Adam Driver aka Maurizio Gucci říká, že značka Gucci je jako dort – ochutnáte a chcete více. A pak prý chcete celý dort pro sebe. PB redakce hodnotí, zda nejnovější snímek Ridleyho Scotta obsahuje vyvážený podíl těsta, smetany a cukru.
RECENZE (DL) — Biopic z prostředí módy s Adamem Driverem a Lady Gaga v hlavních rolích určitě působí pro mnohé lákavě – já se přiznám, že nebýt Drivera a taktovky Ridleyho Scotta, film tohoto žánru a na toto téma bych bez lítosti vynechala. Ale místo “přetrpění” tříhodinové ságy plné falešného přízvuku (mohlo by to už přestat být ve filmovém světě trendy?) přišlo příjemné překvapení.
Scott ohromuje vizuálem, ale nechvástá se osobitým stylem – výsledkem jsou precizní, ale zároveň skromné záběry perfektně nasvícených obličejů, interiéru, exteriéru a samozřejmě kostýmů. Některé scény se jeví jako typická módní reklama a spolu se soundtrackem to šlape skvěle. Hudby je sice místy příliš, ale zase: Kdo by nechtěl zažít cestu třemi dekádami za doprovodu Donny Summer, Davida Bowieho nebo Blondie? Dlouhá stopáž plyne jako voda, ani divnopřízvuky nakonec tolik nevadí.
Co se příběhové stránky týče, doporučuji nestopovat reálnou rodinnou historii Klanu Gucci, pokud se tak ještě nestalo – minimálně závěr filmu aspoň přinese více napětí. Sám scénář je naštěstí skutečnými událostmi opravdu inspirován spíše volně a působí díky tomu víc komorně než realita, což rozhodně funguje lépe než snažit se držet pravdy co nejblíž.☞ PINBACKER
HODNOCENÍ (DL) — Jděte se do kin podívat na vydařenou filmařinu, protože to Ridley rozhodně umí!
RECENZE (KS) — Sedmdesátky, náhoda na večírku a záblesk vidiny lepších časů – Lady Gaga se jako Patrizia Reggiani seznamuje s vnukem slavného Guccia Gucciho Maurizia (Adam Driver), který se od módního domu malinko distancuje studiem práv. Pak už to má rychlý spád – svatba, New York, ovládnutí impéria s luxusním zbožím pro paničky, intriky a ukázková vizáž podle posledních trendů.
Toho je snímek (ne)překvapivě plný a velmi hravý vizuál nadchne. Osmdesátky a devadesátky definuje pomocí křiklavých barev a nemožně kombinovaných vzorů, v každém záběru speciálně Gaga vypadá úplně jinak, každý kostým je promyšlený včetně neustále měnících se náušnic a make-upu. Jared Leto v roli Paola Gucciho působí trochu nemotorně, zároveň se však nabízí otázka, jestli to vlastně nebylo tak trochu schválně: Paolo je přece potrhlouch a hanba rodiny.
Neznalí příběhu mají výhodu ve víře v jiný konec, než je ten, co nakonec nastane: nabízí se zamyšlení nad tím, jestli se zlatokopecky vykreslovaná Patrizia přenese přes konec vztahu a bude se svou dcerkou (které měla ve skutečném světě s Mauriziem dvě) žít v poklidu a přepychu a bytě s bazénem až do konce italských dnů.☞ PINBACKER
HODNOCENÍ (KS) — Pro Newsweek se reálná Patrizia nechala slyšet, že ji nemile překvapilo obsazení Gagy, prý se ani neobtěžovala Patriziu navštívit, aby ji poznala. Budiž to jen dalším dílkem do skládačky podlosti, která nezná hranice.
RECENZE (JS) — V překladu názvu použité slovo “klan” v sobě nese příchuť sicilských vendet, intrik a zápasů o moc. Film ale daleko víc odpovídá překladu doslovnému: Módní dům Gucci. Do popředí se tím dostává celosvětově známá značka, která režiséru Scottovi pevně vymezila, v čem a jak daleko může po filmovém mole dojít. Celé vyprávění je podivně bezzubé, opatrné a hlavně nudné. Do toho pro mě nepřekousnutelná Lady Gaga touží po sošce a dost to bolí. Drásavost Gucci outfitu, v němž Jared Leto přišel s maketou vlastní hlavy v podpaží na newyorkský Met Gala, se dokonale vytratila a zbyla jen silikonová loutka. Gucci gang? Možná tak Gucci žabky. Dort bez cukru? Nechci.☞ PINBACKER