P

Články611

Lovec Kraven, 2024, 127', US Sony Pictures Entertainment
V post-komiksovém světě osiřelých multiplexů pokračuje trend sólovek bé týmu: antihrdinů a vyděděnců. Končí to často hrůzně, studia ale dolují chamtivě a hluboko, proto je tu po Morbiích, Madame Webech a třech Venomech další ze záporáků: a je to lovec!
Emilia Pérez, 2024, 132', BE/FR Shanna Busson / 2024 WHY NOT PRODUCTIONS – PAGE 114 - PATHÉ FILMS - FRANCE 2 CINÉMA
One-, two-, three- (potažmo four-) woman show v podobě muzikálové jízdy, jejíž název evokuje dokument a nutí tak diváky googlit, jestli náhodou skutečně neexistoval drogový boss, který prošel tranzicí, se prodral z festivalů a přes Netflix až do kin. Držte si sombrera, tohle je fičák.
Milé laskavosti, 2024, 164', IE/GB/US Atsushi Nishijima / Searchlight Pictures
Kdo by to neznal - snad v každém se najde alespoň ždibet toho people pleasera. Lanthimos tento neduh zhmotňuje prostřednictvím vtíravého songu z osmdesátek, skoro tříhodinové stopáže a zhušťuje nejen atmosféru, ale především myšlenky na terapii. Haló, máte tam pro mě, prosím, nějaký termín? 
Substance, 2024, 140', FR/GB/US A Good Story
Demi Moore podniká v režii Coralie Fargeat velikou osobní investici – v Substance jde doslova s kůží na trh a otevírá zoufale nekonečné téma (nejen) hollywoodské povrchnosti a diskriminace. Hype z Cannes i Varů je rozhodně zasloužený, Substance je jedním ze zásadních filmů roku, a ani nevadí, že dějiny přepisovat spíš nebude.
Vetřelec: Romulus, 2024, 119', GB/US 20th Century Studios
Příslib dalšího letního strašení legendární kreaturou z vesmíru klepe na dveře tuzemských kinosálů a nese s sebou parametry kvalitní nakládačky v osmdesátkové nostalgii. Jak se tahle supermoderní vyvražďovačka umístí v žebříčku popkulturního fenoménu a uslyší někdo křik naší redakce v hlubokém vesmíru?
Paměť, 2023, 103', MX/US Karlovy Vary International Film Festival
Triptych filmové citlivosti ze sekce soutěžní, z Horizontů a Imaginy. Charakterová studie přerůstající ve vztahové drama od mexického miláčka z Cannes Michela Franco, který krom vtahující režie předvádí i castingový majstštyk. Takové za málo peněz hodně muziky. Bruno Anković s Oslavou soutěží sveřepou vizí a nekompromisními postavami, do kterých se těžko prokousáva, Anna Cornudella Castro to celé korunuje nejoriginálnějším příspěvkem z magicko realistického Španělska. V něm nehraje prim pláž ni slunce, ba magická voda v rybnících a opuštěná stavení.
Cesta na pokraj války, 2024, 62', FR Karlovy Vary International Film Festival
Ukrajinskou kinematografii letos ve Varech reprezentovala čtveřice dokumentů, jejichž rozmanitost snad těžko mohla být větší. Smutná pravda o ruském běsnění se bohužel už dva roky nemění, cestu k divákům si ovšem hledá skrze škálu vynalézavých forem.
Deadpool & Wolverine, 2024, 127', US Marvel
Do nedobře nastartované současné marvelí divnofáze přilétá ze řetězu utržená, nekorektní, nahláškovaná, podvratně nepodvratná týmovka dvou traumatizovaných postav. Jedné stačí nadále bořit čtvrtou zeď, ve jménu záchrany kámošů vraždit vše živé a pravidelně rušit vážnost situací kvalitativně oscilujícím humorem. Druhá sází na upocené měsíce v posilovně, vlčí účes a nažvejknuté chlapské charisma. Inženýr Mirek z Vorlova ING. (1985) rytmicky opakuje “má to cenu, nemá to cenu, má to cenu! nemá to cenu!” a u dalšího vysokorozpočtového produktu od Marvela se na to upřímně těžko hledá odpověď.