Jonah Hill je během relativně krátké doby dalším hvězdným jménem z hollywoodského šoubyzu, které se ve studiových rozpisech přesouvá z kolonky „herec“ do „režisér“. Po zpěvném debutu Bradleyho Coopera, který čaroval na loňském Biennale a po něm i v tuzemských kinech, přichází Hill v sympatickém kontrapunktu s nenápadným indiečkem o děckách, co jsou i přes slasti a strasti dospívání tak nějak v pohodě. Jak se mu dle jeho slov srdcový projekt a první celovečerní dílo povedlo?
RECENZE (AH) — Cooper vyletěl do autorského světa příběhářů a rejžů v hlasitém a vcelku velkolepém stylu. Remake starého hollywoodského fláku, digitální kamery (psali jsme) létající na pódiích v Glastonbury, rozmáchlé hudební a taneční scény, odbarvená Lady Gaga a velký kus srdíčka, kterým vytvořil vtahující vztahovku společně s pohledem do zákulisí západního šoubyznysu. A zpívaly se u toho písničky! Pěkné, kýčovité, procítěné. Jeden by čekal, že Jonah po společných taškařicích na projektech s autorskými jmenovkami typu Scorsese, Miller (ihned zkouknout nedoceněný Moneyball (2011)) půjde podobnou cestou. S Bradleyho debutem sdílí Mid90s onu srdečnost, jinak by obě prvotiny mohly být těžko odlišnější. Co autor, to unikátní duše, vlastní estetika. Hillův nový film nedistribovali Warneři, v kinech nevydělal bezmála čtyři stovky milionů doláčů (takže desetinásobek svého rozpočtu) a v hlavní roli nemá nejvíce sexy muže planety roku 2011. Jonah představuje o dost nevinnější, obyčejnější a tím i ctnostnější cíle, do kterých dochází nevinnou observací života v půlce devadesátek s partou kluků ze sídliště, neherců, co jezdí na prkně a postupně se prokousávají jablkem dospívání.
I přes absenci jakýchkoliv klišé a patosu snímek občas přeci jen protáhne postavy několika místy, co jsou o něco víc na sílu, než by být měla, a to je vzhledem k vítanému upozadění předramatizovaných vývojů trochu škoda. Vzhledem k režijnímu výkopu a tomu, jak dospěle se snímek v ostatních ohledech tváří, se jedná o lehkou rýmičku, nic vážného. Čímž se dá Mid90s navíc pěkně shrnout. Nic vážného. Prostě buď vpoho. Fuckshit.☞ PINBACKER
HODNOCENÍ (AH) — Přesvědčivý debut s vysokou dávkou autorské citlivosti – navíc s osobní výpovědí, kde nostalgie hraje až ty druhé, možná třetí housle.