P

Premiéry, 6. leden 2018 22:27Sázka na JessicuRecenze filmu Velká hra (2017, 140', US)

Bývala vrcholová lyžařka a posléze takzvaná pokerová princezna Molly Bloom je skutečná osoba a Aaron Sorkin ve dvojjediné roli scénáristy a režiséra vypráví její chytlavý příběh. Že je to zrovna on a že ho vypráví zrovna tak, jak to (obvykle) dělává, může být běžnému divákovi úplně jedno.
Velká hra, 2017, 140', US STX Films / Michael Gibson
RECENZE (LK) — Molly's Game obstojně zvládá naplnit přemrštěnou stopáž, a ani zdaleka to není jenom díky zběsilým dialogům a monologům doprovázeným příležitostně epileptickými videokolážemi všeho možného i nemožného. Scénář je prostě zajímavý, styl vyprávění mu sedí jako dobře rozdané karty v ruce a Jessica Chastain odvádí ve ztvárnění někoho, kdo je zároveň sympaťák a zároveň napřesdržku, velmi dobrou práci.
STX Films / Michael Gibson

Ačkoliv nelze úplně říct, že by se z kteréhokoliv hereckého výkonu člověku podlamovala kolena (a že například Idris Elba v roli obhájce, který k Molly přišel jako slepý k houslím, měl řadu příležitostí filmový moment ovládnout, úplně přesvědčivě ale na žádném místě šanci neproměnil), je to právě Chastain, kdo je nositelkou i vykupitelkou klišé oparu, který snímkem naprosto zřetelně prostupuje. Ona (i její postava) je průvodkyní s hezky naučeným textem, od kterého se odchyluje naprosto minimálně, Molly Bloom v jejím podání je doslova a do písmene onou ve snímku skloňovanou Cinemax verzí sebe sama a za mě je to úplně v pořádku.

Velmi zamrzí propagace Molly's Game jako jakýchsi Dannyho Parťáků s prsama, protože následně podvědomě silně vnímaná pokerová "strmý vzestup = velký pád" linka zbytečně zastiňuje mnohem zajímavější polohy filmu, zejména pak Mollyinu zdánlivě nelogickou a nepříjemně křiklavou morální integritu. Stejně tak rodinné drama, se kterým to na první pohled vypadá, jako by je někdo jen vytáhl z encyklopedie stereotypů, je ve skutečnosti ve své obyčejnosti dost působivé a jeho bezděčné rozuzlení v závěru filmu (mnohými vnímané jako kýč) je mnohem důstojnější, než by se od filmu tohoto druhu dalo čekat.
STX Films / Michael Gibson

Kritizovat Molly's Game jako zbytečný film nebo film s nevyužitým potenciálem je možné, nicméně to není namístě. Vzhledem k balanci na hranici vkusu a uvěřitelnosti je totiž těžké setřást pocit, že v rukou kohokoliv jiného a s jakýmkoliv jiným obsazením by adaptace autobiografie (kterou si jde nejlépe představit jako paperback povalující se mezi jiným snadno stravitelným čtením na regálu u pokladen v supermarketu) skončila jako totální brak.☞ PINBACKER
HODNOCENÍ (LK) — Molly's Game je prostě zajímavá oddechovka, která evidentně není tím, čím chtěla být, ale nemusí být ani jenom tím, čím se být zdá. Jessica Chastain (ani nikdo jiný) se ve snímku neukazuje ve své životní roli, ale skutečná Molly Bloom tu svou plní dokonale a na plátně jí Sorkin žádnou ostudu rozhodně nedělá.

7 Jak hodnotíme?

7

Velká hra Molly's Game
Aaron Sorkin

7767.48171

Velká hra / Molly's Game, 2017, celovečerní, 140', US

UvedeČt, 4. leden 2018 — Vertical Entertainment

RežieAaron Sorkin

ScénářAaron Sorkin a Molly Bloom

ProdukceMark Gordon, Amy Pascal a Matt Jackson

Hrají Jessica Chastain (Molly Bloom), Idris Elba (Charlie Jaffey), Kevin Costner (Larry Bloom), Michael Cera (Player X), Samantha Isler (teenager Molly), a další

Hodnocení zbytku redakce:

6
AH — Sorkinův dialog vládne, a to v tom špatnym smyslu: Aaron je zkrátka totálně utrženej ze řetěžu. Proč mu proboha někdo neřek, jak má ty lidi režírovat a nezkrouhnul mu jeho "jsem renesanční člověk a vim všechno od NASA po starověk" fetiš? A je snad jasný, že když formálně přesně opíšeš svůj vlastní scénář k The Social Network, tak ten tvůj film bude horší, protože ho nerežíroval David Fincher. Jinak má ale veliký štěstí na herce a hlavně na Jessicu, která celou tu tíhu vzala na sebe a uhrála to neskutečně. Škoda ale je, že kdyby si to režijně vzal někdo z branže, mohla to bejt fakt pecka.