Další kousek z Horizontů nás přivádí do devadesátkového Alžírska, což překvapivě nejsou tak úplně ty "odpoledne ve videopůjčovně" devadesátky, jako spíš "bomba ve videopůjčovně" devadesátky. Pár normálních holek na koleji zatím ještě zuby (od rtěnky) nehty (nalakovanými) udržuje tenkou slupku bubliny normálního dospívání a holčičí rebelie, která se manifestuje v záměru uspořádat módní přehlídku. Celovečerní debut alžírské režisérky Mounie Meddour okouzluje, ale nakonec unavuje: tady je, proč.
RECENZE (LK) —
Papicha otvírá velmi slibně. Je vidět, že dokud autorka čerpá z vlastních vzpomínek na léta na vysoké, dává nám osahat jako zcela hmatatelné něco, co je kumšt postihnout: svobodnou vzdorovitost mládí v rozpuku, které ještě neví, ale hodně cítí, že stisk režimu(ů) se brzy změní z nepříjemného na smrtící. Bohužel ve chvíli, kdy se plakáty vybízející k zahalovaní změní v rozdávání zahalovacích pomůcek v autobusu, děravý plot kolem koleje nahradí zeď, po bouchání na stěnu dojde na razie náboženských fundamentalistek a hrozba se zhmotní, kouzlo se vytrácí a zbývá první plán.
HODNOCENÍ (LK) — Jakkoliv zpracovává důležité téma a umí momentálně okouzlit, vcelku je Papicha nedozrálá, ve druhé polovině až povrchní a manipulativní a prostě řečeno ne moc dobrá. Absolutní odsudek ale rozhodně nezaslouží, protože pokud Meddour pojede plnou parou vpřed s tímhle kurzem, můžeme za pár let vyhlížet na obzoru nějakou její další festivalovou vlajkovou loď. A příště už bude mít komín a dělo a všechno.