Uprostřed filmu stojí pevně uchopená událost: postupné rozuzlování případu bostonských katolických kněží, kteří v průběhu desetiletí znásilňovali děti a nebyli za to veřejně stíháni. V prostředí deníku Boston Globe se hned po několika minutách cítíme jako doma. Atmosféra houstne, případy obětí se zamotávají i vyjasňují, sledujeme vyvíjející se vztahy redaktorů – film získává vyrovnané tempo.

V celé stopáži pak není moment, kdy by Spotlight slevil ze svého cílení na hodnověrnost. Skoro jako kdyby se McCarthy sám stal investigativním režisérem, který pečlivě a objektivně zkoumá daný případ. Hercům v čele se skvělým Markem Ruffalem tak nezbývá než předvádět kopie svých reálných protějšků. Redaktoři odkrývají špínu a hnus, velké emoce se ale nekonají a všechno do sebe hladce zapadne. Ten kdo čeká dramatické zvraty, z kina nejspíš odejde rozčarován a neuspokojen, film jde totiž svéráznou cestou, která se zábavnosti cíleně vyhýbá.