RECENZE
(PODEZŘELÁ, 2022, 138', KR) — Přemrštěně úmorné, a to ne tou oči kradoucí přehračičkovanou režií, ale gargantuózní stopáží, která už někdy v pomyslném druhém aktu dramaturgicky vrcholí a servíruje ještě skoro hodinový dovětek, kde jsem upřímně, koukaje na hodinky, myslel na otevřený spacák v hostelu. Typicky po korejsku protkaná mixáž skoro až antické tragédie s ujetou komedií dostane s
Podezřelou noirovský kabátek, detektivní konotaci a zápletku, která se přes originalitu vyčerpá a ještě dlouho poté přežvykuje to samé. I tak na sobě v pozdní noční hodině pozoruju známky okouzlení atmosférou a autorským specifičnem Chan-wook Parka, co mě umanulo už ve
Stokerovi (2013) a následně úplně ne v
Komorné (Agashii, 아가씨, 2017). Řemeslně vysoko, i když jsou tu scénické hrátky občas samoúčelné a chvíli zabere na ně diváka naladit. Pro ty, co tohle divadlo přijmou, čeká zašmodrchaná žánrová jízda, pro ostatní překombinovaná taškařice. Nic pro pozdní zážitky festivalového dne, je tady potřeba aktivní divácká energie a soustředěnost. Chápu, proč je to jedna z nejvyprodanějších projekcí festivalu, která se veze na současné vlně sexy kinematografie z korejského poloostrova. Nu, do třetice s Parkem zase bohužel mimo, tentokrát nejvíc.
☞ PINBACKER