Gaspar Noé, enfant terrible a zástupce francouzské vlny surrealismu, je tu s dalším filmovým trápením, tentokráte v experimentu velikosti muzikálu! S hlasitým duněním v kině jeden snad i vyskočí ze sedačky a roztančí se s herci na plátně – ovšem do chvíle, než je Aphex Twin přerušen opětovným exkurzem do podsvětí lidské mysli v prostředí totální Sodomy Gomory. Tak, jak to umí jenom Noé, obratně shrnuto citací ze slavné české počítačové hry: "Tak fajn, teď chcípneš".
RECENZE (AH) — Noé: Climax. Otevírá se vyhrazením stylu a kazetovým výčtem autorových oblíbenců, ze kterých bude na následujících devadesáti minutách sem tam citovat – a to z áčkových i béčkových krajů, kde se nevyhne i kultovní Suspirii (1977) (z jejíhož remaku vám brzo přineseme makrorecenzi). Francouzský tvůrce exponuje na první půli kvantum postav z řady artistů všech pohlaví, ras, původů a talentů, kterým dopřává dechberoucí kompozici úvodu s tanečním číslem, které fotografuje z všemožných úhlů několik dlouhých minut bez střihu. Filmoví znalci spatří první náznaky Noého vnitřního šílence už v následující nevinné konverzačce, kde se odlehčují témeta análního sexu či vtipně zabaleného nebezpečí rimmingu. Tam se taky poprvé a naposled objevuje náznak maskulinity, která je stejnýma nohama skopnuta zpátky na zem, ve filmu plném žen, bisexu a celkového erotického napětí.
HODNOCENÍ (AH) — Noé, enfant terrible s mísou sangrie plné nechtěných výletních překvapení. S Climaxem přilétá další a snad "nejpřístupnější" z autorových úletů: od levitující duše zemřelého uživatele MDMA a kopulujících trojic sbírá Gaspar ty největší kvality své bohaté filmografie a doručuje balík šílení, z kterého je radno se včas probudit a filmařsky ho obdivovat.