Čtyřiadvacetiletá Němka Helene Hegemann napsala před několika lety knížku o lesbických útrapách v prostředí berlínských techno klubů, hotelových pokojů a domů aristokratů. Drama o směrových vektorech již roky načatých náctiletých životů se nyní rozhodla sama zfilmovat na pozici režisérky snímku, a hle, po festivalovém hurikánu jde film do českých kin díky Aerofilms. Jak to tedy s Mifti, Alicí, Anikou, Ofélií a všemi ostatními na kinoplátně dopadá? Škodí scénář s přemírou akce typu "postava si zapaluje cigaretu" a pravidelné klipové montáže s hlasitou taneční hudbou?
RECENZE (AH) —
Axolotl mexický (Ambystoma mexicanum), česky také zvaný vodní dráček, chodící mlok nebo tygří mlok, je středně velký obojživelník vyskytující se v mexických jezerech Lago de Xochimilco a Lago de Chalco. Jeho jméno pochází z jazyka nahuatl, kde má podobu āxōlōtl [aː.ˈʃóː.loːtɬ]) a znamená "vodní Xolotl", přičemž Xolotl je jméno aztéckého božstva dvojčat a podivností, včetně lidí narozených s tělesným handicapem. Xolotl býval zobrazován jako bytost podobná psu a zdá se, že axolotl Aztékům pro svůj podivný vzhled asocioval právě toto božstvo. Tvor je typickým zástupcem obojživelníků, u nichž se projevuje tzv. neotenie. Ve volné přírodě si totiž zachovává larvální stadium (pulec), ve kterém je schopen se rozmnožovat. Metamorfózu lze uměle vyvolat v zajetí, v přírodě k ní dochází jen velice vzácně. Má velkou schopnost regenerace.
HODNOCENÍ (AH) — Fakt, že byl Axolotl Roadkill v Německu fatální knižní bestseller, neznamná ve filmovém případě nic. Overkill je prázdná epizodní klipovka, u které se trpí kvůli nevyzrálé sázce na pocity á la psychedelický hudební film z MTV, který si svého diváka těžce, ale přeci jen asi najde. Nelze se zbavit dojmu, že pro výpravu kolem Mifti není žádný pádný důvod, i přesto, že některé z těch explicitních kuriozit se autorce v mládí pravděpodobně staly.