Mladá německá režisérka a scénáristka Anne Zohra Berrached přichází po třech letech od svého prvotního filmového počinu (Dvě matky, 2013) s působivým intimním dramatem 24 týdnů, které po uvedení na Berlinale 2016 sklidilo nevídaný úspěch a stalo se středem zájmu mnoha kritiků. Stěžejním tématem snímku je složitá nenávratná volba mezi životem a smrtí, jež se ve společnosti často stává předmětem mnoha diskuzí.
RECENZE (AH) — Hlavní roli ztvárnila talentovaná Julia Jentsch, která dokáže v kombinaci své nevšední krásy s excelentními hereckými schopnostmi divákovi nahnat husí kůži a po dlouhou dobu zůstat v jeho povědomí. Ve snímku představuje ženu se silnou osobností, která je navíc obdařena sofistikovaným humorem, který směle využívá při své zajímavé kariéře televizní komičky, zdravou ženskou sebejistotou a jedinečným charismatem.
Drama nenásilně a nestranně nabádá k zamyšlení, do jaké míry je volba potratu otázkou ženy a do jaké jejího partnera a zda je vůbec možné takovou situaci překonat bez společných šrámů na duši. Zda je vůbec možné stavět se k takovému problému s nadhledem a otevřenou myslí. Jakým způsobem lze takovou životní zkušenost uchopit a umět se s nečekanou situací vyrovnat. A zda to vůbec může někdo vyžadovat.☞ PINBACKER
HODNOCENÍ (AH) — Režisérka nezapomenutelným způsobem poukazuje na problém, který může nastat v životě každé rodiny a na který se není možné připravit. V popředí stojí především Astrid, kterou charakterizuje jako ženu neskutečně silnou a zároveň nesmírně křehkou a citlivou, která si díky nepřízni osudu sáhla na samé dno nejistoty a bolesti. S vědomím, že se taková situace dotýká všech zúčastněných, dostával prostor projevu i její manžel. Snímek s čistě zpracovanou ženskou přirozeností a proměnlivostí, naturalistické scény a neskutečná hlavní představitelka, která byla věrohodná v každé podobě, právem zaslouží pozornost.