Peter Brunner světově odpremiéruje svůj psychosnímek Do noci na letošním ročníku festivalu v Karlových Varech: láká na podmanivý, temný vizuál a především na Caleba Landryho Jonese v hlavní roli. Jak se Brunnerovi tahle “spektakulární a syrově intimní studie raněného jedince” povedla?
Ano, postavy jsou rozbité a je to logická součást Brunnerova tématu, to ale neznamená, že to nejsou humanoidé, kteří v základě fungují na nějakých sociálních relacích a interakcích. Ty Brunner ohlodává na křiky, skřeky a občasné fackování, charaktery se často o komunikaci ani nesnaží a vše sklouzává opět k neskutečně přehrocenému traumatu a jeden si přeje ze všeho nejvíc brzký konec.. A to mám diváckou mučbu vlastně v lásce, na kvality například ze zástupců French extremity či podobných šíleností to ale postrádá jakýkoliv art a s tím i kvalitu. Především se ale nedaří dopátrat k prapříčině, proč by někdo něco takového točil.☞ PINBACKER
HODNOCENÍ (AH) — Caleb Jones je tu posledním důvodem, proč do dlaní Petera Bunnera investovat necelé dvě hodiny svého života. Ten se fyzicky snaží ze všech sil, jeho postava má ale méně substance než Red Welby ze Třech billboardů. A ten strávil na plátně všehovšudy tři minuty.