Celovečerní debut třiatřicetiletého rodáka z Kabarsko-balkarské republiky je staromilská sekerní óda na fyzický, zemitý život v úbočí nepřístupného Kavkazu, kde se sice už nosí mikiny s proužky Adidas, taky se tam ale vyřizují účty pohrabáčem a kladivy. Když mluvíte jinou řečí nebo máte oči víc našikmo, tak se za pomyslný kord považuje zkrátka to, co je zrovna po ruce. Vladimir Bitokov do Hlubokých řek navíc vtěsnává vysoce aktuální témata xenofobie s nenávistí a obě staví do kontrastu s divokou přírodou lidských hranic, která soudí všechny stejně.
HODNOCENÍ (AH) — V soutěži Na východ od Západu jsme tak na východě, jak to jen jde. Bitokovův debut je krásný a hrozivý zároveň, pod dohledem Sokurova prokazuje silné autorství, které má rozjetý potenciál exoticky přispět do současné ruské školy. A postsynchron připomene šedesátkovej Barrandov!