Parkanová má po relativním zlu jménem Andílek na nervy (2015) (který naštěstí jen spolupsala) v soutěžní sekci Na Východ od Západu letošních Varů překvapivě vyzrálý debut z vesnic a lesů Vysočiny s televizní povahou a Jenovéfou Bokovou. Jak se jí povedlo zpracovat aktuální téma sondy psyché mladé dívky v českém prostředí rodinné torturky?
RECENZE (AH) — Beata Parkanová nezapře mládím nabyté geny ze vzduchu okolí Jihlavy a Třebíče – v jejím celovečerním debutu se skrývá něco z dokumentárně-aktivistického společenství spojeného s festivalem ve zmiňovaném statutárním městě. Minimálně už odtažité, kvazi-dokumentární pojetí, do kterého ovšem občas střihne metaforu nebo vizuální komentář, což jsou dva prvky vzájemně na kordy. V okolí vysočinských měst se snímek logicky odehrává, dle slov autorky je děj založen na vlastní autobiografii, což se z citlivosti k celkovému zpracování dá vycítit.
„Chvilky jsou projekt, který v pozitivním slova smyslu velmi výrazně vykračuje mimo rámec současného českého filmu,“ říká Přemysl Martinek, šéf jihlavského Diodu, který je rovněž členem Rady státního fondu kinematografie. Jedná se podle něho o autentický a důkladně promyšlený příběh, který je pozoruhodný svou intimitou. JL, 26.1.2017, Petr Klukan, online zde
HODNOCENÍ (AH) — Rutinně mdlá režie a autorský dohled na poli realistického obrazu života "nikoho". Nadějný debut s nevyrovnanou formou, se snad až příliš velkým zmarem a příliš doslovným koncem v kopcovitém "nadhledu". Boková je pod rukama Parkanové "pouhou" další z řady dívek, prostřednictvím které autorka obratně rozporuje, že rodina je základ státu. Ta fungující možná.