Prušinovský po několika povedených vyobrazeních mužských maloměšťáckých životů, třeba v Posledním zápasu Pepika Hnátka (2012) nebo Kobrách a užovkách (2015), poprvé hlouběji zabrušuje do peripetií partnerských vztahů. Zatímco předchozí snímky a seriály vyvolávaly salvy smíchu nebo lehké znepokojení, Chyby servírují život jednoho vesnického páru tak, jak to doopravdy chodí.
RECENZE (KS) — Ema (Pavla Gajdošíková) jako mladičká natáčí porno – Ema je prodavačka a Ema se zamiluje do pokrývače z vesnice. Kombo, které by mohlo být receptem na obyčejnou romantickou storku, pokud by pokrývač (Jan Jankovský) neměl na prvním místě vlastní ego a uměl se přenést přes minulost. I když právě u tak citlivého tématu jako natáčení porna se to asi jednodušeji představuje, než koná.
A přitom o co jde – Chyby několikrát dotěrně upozorňují na fakt, že minulost ovlivnit nedokážeme a jediné, co můžeme dělat, je akceptovat fakta. Jinak by to totiž byla láska jako ze žurnálu, avšak všudypřítomná (pánové prominou) chlapská ješitnost je odkazem k realitě všedních dnů. Film tedy zřejmě více zarezonuje v holkách (a lidech) pocházejících z vesnic a maloměšťanského prostředí, kde je feminismus sprosté slovo a plácnutí po zadku hospodským standardem. Ze skříní pak možná vypadne nejeden kostlivec, díky kterým pak tento divák dost možná ukamenuje argumenty progresivní publikum, jež by snímku vytýkalo malou angažovanost žen / nízkou míru sebereflexe postav a opakovalo větu: proč se jí nikdo nezastal?
Tematicky se Prušinovský vydává vstříc letošní pecce z Berlína, tedy Smolnému pichu, a oba toho mají dost společného. Přes odsuzování protagonistek až po jejich viditelnou bezmoc, kterou ventilují různými způsoby: zatímco rumunská Emi už prostě jen neví, jak se obhájit, česká Ema se staví k minulosti zpříma. Jeden by se po zhlédnutí obou filmů mohl ptát: proč by ve 21. století měla demokratická společnost lynčovat jakékoliv rozhodnutí obzvláště holek, ať už je sebevíc intimní / nevhodné / zesměšňující?☞ PINBACKER
HODNOCENÍ (KS) — Herecké výkony neznámých tváří překvapují a divák hodně rychle zapomene, že to, co vidí na plátně, není realita. Komplexní pohled na vesnický život, který se neznalým může zdát zbytečně přehnaný až nepravděpodobný.