Začneme hned japonským favoritem – výhercem soutěže na Sundance. Tvůrce zabývající se tvorbou klipů a reklam se ve svém existenciálním kraťasu z exotických prefektur japonského souostroví nezapře – je to právě síla rapidmontáže a intertextuality moderní popkultury, vypůjčující si romantické prvky tvůrců jako Wes Anderson nebo Jean Jeunet, která tu na plné čáře vyhrává. Čtyři kamarádky/spolužačky vykonávající symbolický akt na místě, kde se čas nezastavil, jen plyne hodně pomalu.
Nevinný pohled dospívajících teenagerů je svěží a překvapivě depresivní zpovědí z ospalé Saitamy, která si za svou nenápadnou filipiku nevolí terč přelidněné, post-moderní Japonsko, ale spíš globalizovanou společnost, nad vše povznáší hodnotu přátelství a toho, jak se i ta nejvíc optimistická lehkost stejně zacyklí a svého nositele ve výsledku zklame. Akane, Mayu, Tamiko, Ryoko, neztrácejte naději. Silný debut, který lze navíc zkouknut třeba tady.
Nevinný pohled dospívajících teenagerů je svěží a překvapivě depresivní zpovědí z ospalé Saitamy, která si za svou nenápadnou filipiku nevolí terč přelidněné, post-moderní Japonsko, ale spíš globalizovanou společnost, nad vše povznáší hodnotu přátelství a toho, jak se i ta nejvíc optimistická lehkost stejně zacyklí a svého nositele ve výsledku zklame. Akane, Mayu, Tamiko, Ryoko, neztrácejte naději. Silný debut, který lze navíc zkouknut třeba tady.