Rodriguez s Cameronem cupitají po vypiplaných setech mixujících kyberpunk, omšelý futurismus, antiku, renesanci a kdo ví, co ještě, a s pitvořivými úsměvy se nad nimi tetelí jak dvě děcka, kterým někdo právě dal do rukou místo stovek milionů dolarů ultimátní, roky chtěnou hračku. Natočil Robbie věrnou, technicky dokonalou a přes mantinel zádání širokospektrého blockbusteru s želízky PG13 ratingu vkusnou adaptaci podle mangy z devadesátek? A ždíme všude, kde jen může?
RECENZE (AH) — Vzorem ostřílených tvůrců je série Gunnm od Yukita Kishira, z jejíž dílů si scenáristé vybírají především pompu a šťaví ji hluboko do červeného. Rodriguezova Alita je obdoba loňského Stevenova Ready Player One, tudíž se dějově drží všech možných a myslitelných klišé, nalezitelných v každé správné blockbusterové epice s legendou o nule, z které vyroste jednička. A je fuk, přes kolik překážek musí hrdina své biomechanické nohy přenést, či fakt, že vlastně už na startu onou jedničkou byl, potřeboval jen své schopnosti „znovuobjevit“ a s ladem nakopat zadky všem zlounům a proradné šlechtě ze Elysia Zalemu.
HODNOCENÍ (AH) — Pokud by to i pod povrchem hřímalo alespoň z půlky tak jako na něm, mohla by být úvodní Alita jednoznačným blockbusterem roku, bohužel se tak neděje – s přehršlem postav, jejich nedotažeností a otevřeným koncem si ale jeden může být jistý, že pokusů o reparát ještě pár bude. A kdo by se v tak hnusně skvělém post-světě nechtěl dál bezmezně koupat.