Nová velká teenage sága klepe na dveře tuzemských kinosálů – za režijním kormidlem Jacksonův vrchní šéf přes speciální efekty, o scénáristický mišmaš prvního z (plánovaných?) čtyř dílů se stará Pete a jeho holky do nepohody z Wellingtonu, kterým prošli za minulých dvacet let pod rukama elfové, hobiti, draci, trpaslíci a nyní obří bojující mecha-města. A produkce na to dostala do pěněženky přes sto mega. Obavy jsou na místě – po filmové cestě Bilba k Osamělé hoře to zní jako recept na další katastrofu.
RECENZE (AH) — A vychází z toho neslaný, neucelený a celkově tristní výsledek. Universal se snaží rozjet další novou značku, která kopíruje franšízový typ Hunger Games s Divergencí a Maze Runnerem, tentokrát s estetikou Wachovských, Terminátora a divokého post-apo západu (Evropy). Což samo o sobě vůbec nezní špatně – na papíře to jako hrubý námět zvedá tepovou frekvenci nejednoho filmového fandy. A ono to i vypadá k světu! První velkolepá akční sekvence s kopou nápadů má uchvacovací potenciál: Christian Rivers nezapře kariéru digitálního proroka s vizuálním umem, kterým tady transformuje smíchané styly špíny do ucelené a zajímavé kolekce dystopického světa, kde by se mohla zabydlet nejedna netflixí minisérie. Jenže co naplat – ať už je setting předváděné diegeze sebevypiplanější, výsledný projev skáče a padá na narativu, kde to jde s Jacksonem v pisáleckém triptychu s paní Philippou a paní Fran zkopce. Obě pokračování filmového Hobita toho byla ostatně varovnou předzvěstí (rozepsal se o tom tady kolega Brych).
HODNOCENÍ (AH) — Historie s trilogií o draku Šmakovi a Tauriel se opakuje – sází se na roztaženou substanci, co načrtne dvě, tři dějové linky, se kterými následně neví, co dál, a kterou režíruje místo lidské mysli počítačový generátor animace.
Hrají Robert Sheehan (Tom Natsworthy), Hugo Weaving (Thaddeus Valentine), Stephen Lang (Shrike), Hera Hilmar (Hester Shaw), Frankie Adams (Yasmina), a další