Ben Stiller má ve své biografii slušnou paletu rolí – od podpantofláka z Meet the Parents (2000) po Waltera Mittyho z Waltera Mittyho (2013). K oběma dvěma má ve svém novém filmu dost blízko, snad jen tu eskapistickou chuť skutečněžít střídá přízemnější probuzení zevšedněného, zevšedivělého čtyřicátníka, který se znovu učí vnímat hodnotu věcí kolem sebe. Mike White režíruje usedlou konverzačku o problémech bílých mužů prvního světa, ale nepraví rozhodně jen o nich.
Brad's status občas zatahá za uši nesedícím dialogem, nenadchne málo rozepsanými ženskými charaktery a užitím voiceoveru, který sice dodávají do Stillerova jednání jistou přesahující osudovost, zároveň jde o dramatický podvod (který funguje). Benův Brad je charakter v rámci Stillerovské neurózy vlastně atypickou polohou role, od situačního šílenství Baumbachů a Roachů se odchází do low-key přednesu, kde o to víc vyniknou scény typu hudební premiéry Stravinskyho. V porovnání s Walterem Mittym, který se k velkým životním moudrům a pravdám vypůjčovalo dobrodružné teatrálno s wildlife fotografem Seanem Pennem a dalšími mega-konstrukty, Brad’s status je oproti tomu vlastně vysoce obyčejný snímek, který hlásá obdobné myšlenky a jehož nenucenost dodává o to větší přesah do těch našich pitvořivých živůtků.☞ PINBACKER
HODNOCENÍ (AH) — Mike White dokazuje se svou vysoce osobní a osobitou verzí Waltera Mittyho, že jednoduché lineární festivaláky nevymřely, že jistá neurotická úmornost jde chytře dávkovat a že filozofovat nad životem lze i jinak, než ve sci-fi o cestování gravitačními vlnami. Na nezávislou rodinnou komedii navěšuje spoustu jemně podaných závažných témat a dospělých pravd, jejichž rezonanci se mu daří divákovi úspěšně prodat.
Hrají Ben Stiller (Brad Sloan), Michael Sheen (Craig Fisher), Jenna Fischer (Melanie Sloan), Luke Wilson (Jason Hatfield), Austin Abrams (Troy Sloan), a další