Mimokino, 4. říjen 2016 15:06 aktualizováno 12. červenec 2017 21:40Sing Street je skoro roztomile naivníRecenze filmu Sing Street (2016, 106', IE)
John Carney kdysi zaválel s Once a předloni přinesl ještě lepší Begin Again. Muzikofilové a irofilové proto Sing Street vyhlíželi s nadšením. Dokázal zase Hansardův kámoš stvořit pravověrný hudebnický film?
Prostinké písničky sedí k věku protagonistů, prostinké vztahy už ale tímhle omluvit nelze. Sing Street je idealistickou vizí zakřiknutého pubescenta snícího před spaním o vybřednutí z nešťastnické škatule. Je zbytečně absurdně vyeskalovanou pohádkou, která bazíruje na povrchních hodnotách. Klasicky staví do středu reflektorů šminkovou krásku, jíž se usilovně snaží propůjčit hloubku. Jako by primárním cílem filmu bylo zlomení steretypu o hezkých holkách a neduživých chlapcích. Jenže Conor je jako hlavní postava nekoherentní a nedává smysl. Redukování nároků na postavy (a snazšímu přistoupení na pravidla filmu) ale brání jeho starší bratr, který funguje coby tragický element. Proto se to všechno bije. Vážnost s lehkostí najednou Carneymu narozdíl od minulých počinů, kde bylo jejich organické skloubení hlavní předností, dře a skřípe, a to kazí hudební magii.☞ PINBACKER
HODNOCENÍ (JB) — Neberte to ale přehnaně vážně. Ona tam pořád je. I tady je carneyovský vhled a oddanost muzice, ale tentokrát schází další silný element, jímž by film překonal žánrovou škatuli. Je to hudebničina přetavená na plátno a je hodná milování všech muzikantů, muzikofilů a každého, kdo kdy k tomuhle umu přičichl. Přívětivě a mile ztvárňuje svět, z něhož Carney pochází a jejž tak dobře zná a umí předat, tentokrát je to pouze prostší a v člověku po skončení titulků zbyde o dost míň než po Once či Begin Again.