Festival ÍRÁN:CI v Brně odstartoval film u nás uvedený jako Hra s ohněm. Evropskému publiku přibližuje ordinary life středního východu. A taky jak se žije v režimu, v němž si muži vesele (a potají) žijí několikeré životy, zatímco ženám zůstala jen svoboda pomluv a babského tlachání.
RECENZE (KA) — Hlavní hrdinka Rouhi – schovaná pod čádorem – shání poslední příspěvek na věno, a proto vezme těsně před oslavou perského nového roku (odtud anglický název Fireworks Wednesday) práci i daleko od domova. Jednorázový úklid, domácí práce a péče o syna jí nezabere moc času, daleko zajímavější je sledovat hádky mladých manželů. Naivní Rouhi se zaplétá do alibi hned několika postav. Trošku si chce zahrát na Colomba, ale ne zas moc, ostatně má taky svědomí. A jedno manželství ji samotnou každou chvíli čeká.
HODNOCENÍ (KA) — Dávám čádoru 6atřičtvrtě. Drama se pouští třídenním samospádem a nastavuje vlastní společnosti zrcadlo. Staví přitom na myšlence, že dokud budou karty rozdané islámskými konzervativci, nikdo vlastně šťastný nebude. Režisérské slajdování po horních vrstvách jinak zajímavého tématu ale nemusí zasvěcenému divákovi sedět. Tak nějak všichni v Evropě tušíme, že je v Íránu něco špatně. A logicky to prosakuje až do základní jednotky společnosti. Ze strany tvůrců by to však chtělo pojmenovat mnohem více tamních problémů.