Steven Knight je v posledních letech vše, jen ne tvůrce bez činů – scenáristicky stojí za tvorbou režisérů jako je Zemeckis, Zwick či Cronenberg, nějaký z jeho rukopisů jeden na plátně určitě viděl. Po navíc solidním režijním debutu se sólokaprem Tomem Hardym Locke (2013) je Knight zpět na židličce direktóra a bere ztečí kinosály s poněkud ambicióznějším plánem, jehož výsledek dá vzpomenout na kultovní LOST (2004), Matrix (1999) nebo LEGO příběh (2014). Nezvyklé kombo? Tím to zdaleka nekončí.
RECENZE (AH) — Knightovi se musí nechat jedno – dokázal svoje záměry před divákem v trailerech utajit, a to setsakramenstky dobře, a to se v dnešní době „tři minuty ukázky vyžvaní celý děj“ zkrátka musí cenit. Steve se z počátku snaží dávkovat podobně jako Abrams v pradávných časech u první série Ztracených, kterou mnozí považují za počátek quality TV – a kdo tehdá čekal, že se z „kdo přežije“ dobrodružného dramatu vyklube slepenec sci-fi, hororu a v posledních dílech snad všech ostatních myslitelných žánrů. Divácký zájem tenkrát sice upadl daleko před hrátkami s časoprostorovým cestováním v pozdních sériích, nemusí to ale nutně znamenat, že by se filmoví tvůrci měli bát menšího či většího experimentu – a Steve na to jde ve svém novém snímku od lesa, ve kterém stíhá vzdát i jakousi poctu noirovému podhoubí starého Hollywoodu.
HODNOCENÍ (AH) — Knight jede těžké chtíc, abys spal. Banalita a vychtěná chytrost s všudypřítomným vážnem dělají ze Serenity něco, co si díky jisté autorské odvaze a snaze o mořskou originalitu (bohužel) zapamatujete. Steve na svého Moby Dicka ale ještě čeká.
Hrají Matthew McConaughey (Baker Dill), Anne Hathaway (Karen Zariakas), Jason Clarke (Frank Zariakas), Djimon Hounsou (Duke), Kenneth Fok (Lionel), a další