Pinbacker ~ Premiéry ~ recenze
Než se vydala terorizovat Warrenovy, zatápěla zubatá jeptiška v rumunském klášteře. Teď dostala vlastní spin-off, který vypráví o tom, co je zač, jak k nám přišla a o co jí jde. A má to být "nejtemnější kapitola" celé démonské série. No, to se ještě uvidí...

Sestra cení zuby zuby zubyrecenze napsal

Jakub Brych

dne 6/9/2018

Se Sestrou se počet filmů ve Wanově hororovém univerzu šplhá už na solidní pětku. V průměru zhruba jeden film ročně, což může takové nikdy se nezaběhnuvší se Dark Universe jenom tiše závidět. I když v případě nejnovějšího přírůstku zas tolik důvodů k závisti není. Nacházíme se už totiž kvalitativně na míle daleko od Wanových ústředních dvou Zajetí, a i ne zrovna milovaná dvojice Annabelle rozhodně proti Sestře uhájí solidní náskok.
© 2018 Warner Bros.

I když s nimi má film zásadní styčný bod, a to Garyho Daubermana, který pracoval na scénáři všech tří spin-offů. Znát to je na jiném pojetí, které je buď dáno neschopností dobře Wana vykrádat, nebo snad záměrnou snahou se vůči němu vymezit. V praxi se to projevuje především dvěma způsoby – přiznanou laciností propriet (zombík na scéně už zkraje filmu) a už ne tak jistě přiznanou laciností lekaček (zákonitost koukáš dozadu, bafne to zleva, apod.). Výsledkem je to, že i přes příjemný záblesk prvoplánového staromilství se film redukuje na schematickou bafárnu, která si ještě navíc musí vypomáhat předecibelovanými orchestrálními výlevy.

Přitom je tu k dispozici perfektní setting a vypiplané lokace (účet za kříže musel sahat až na zem), které film bohužel jenom využívá jako pasivní rámec lekaček, a jen zřídkakdy řádně vytěží jejich potenciál. O zákonitostech samotného strašení škoda slov, Warrenovi se obracejí kdesi v budoucích hrobech a zvoní zvonečky o sto šest – skáče se tu od naddimenzovaných duchařin po subtilnější bez větší logiky, bez gradace a naprosto neefektivně. Závěrečný akt tak má co dělat, aby aspoň trochu navodil auru závěrečného aktu, a v podstatě na všech frontách selhává, tedy až na jeden jediný stylový plivanec.
Wan je kdesi daleko, tohle je hororová fušeřina, která už nedosáhne na průměr a v univerzu je v podstatě jen do počtu, s minimálním přínosem. Žánrové tropy užívá chaoticky, přičemž se sice vyskytnou fajn momenty, buď ale zapadají v nesprávně kalibrovaném ději, nebo působí dojmem šťastného omylu. Zamrzí nevyužitá lokace a minimální vklad do rozvoje ústředního démona s čepcem. Už aby tu bylo Zajetí trojka…

Hodnocení zbytku redakce:

AH
3
Totální zlo, bezduché (heh) plácání potenciálem, který má super setting padesátkové gotiky a áčkový vizuál. Absolutní absence logiky a dramaturgická rezignace do povrchního efektu zvukové lekačky, která dělá z devadesáti minut jeptiškovou estrádu.