Výjimečně nerozpůlený třetí díly YA ságy se se zpožděním valí do kin. Labyrint byl vždycky spíš druhořadou sérií, oba předchozí filmy ale dokázaly sem tam vystrčit drápky a uchránit se od propadu do divergentních hnojů. Režisér Wes Ball ukázal, že je zručný atmosferik a nesází jen na rutinu, labyrintí finále tedy rozhodně nebylo prosto příslibů jakés takés solidnosti. Jak si to Thomas a spol. podali tentokrát?
Film stojí a padá s tím, jak zbytečně působí veškerý jeho děj, a ten zase stojí a padá s tím, jak nezajímavé jsou jeho postavy. Osudové hlášky padají a krky pro přátele se nasazují, divák se ale marně snaží vybavit si, kdo že kdo vlastně je a kde jsou nějaké vztahy, pro jejichž nerozlučnost tu všichni tak horují. Odříkávají se základní repliky a objevují se pokusy o hlášky, které jsou v 90% případů naprosto mimo. Nutno taky říct, že ústřední záchraná výprava je jednak zbytečná, jednak značně hungergamesovitá a jednak šíleně pitomá, prošpikovaná deus ex machinami v podobě tuny náhod a záchran na poslední chvíli, kdy junáku Thomasovi už nepřejete nic víc, než kúru, jíž se dostalo Poe Dameronovi v Posledním Jediovi, aneb neřízení floutci v roli mesiášů už fakt nejsou v módě.
HODNOCENÍ (JB) — Extrémně neslavné finále slibné ságy. Rohlíková snaha o pitku v rámci degenerátního a díky bohu na popularitě ztrácejícího žánru, která je důkazem, že jeden fajn nápad prostě nestačí. S trochou štěstí se Wes Ball od labyrintího tria odrazí kamsi dál, do vod sci-fi, hororu, nebo ideálně sci-fi hororu. Ve filmu, kde nefunguje v podstatě žádná postava, a ani tu nikdo nezvládá herecky nic prodat, vážně marní potenciál.