Největší rival medvídka Pú se vrací a opět loupí především britská, ale i celosvětová srdce roztomilým kukučem a hlasovým ústrojím Bena Whishawa. Poprvé to byl úkaz a vzácný případ toho, když blockbuster s velkým budgetem dýchá osobitě provedenou poetikou. Nevídané. No a napodruhé je to úplně to samé. Jen bez wow efektu.
RECENZE (JB) — Působí to jako takové kolektivní úsilí a kolektivní úspěch – z Paddingtona ani napodruhé nevyčnívá vyloženě žádná složka, film je celistvou záležitostí opírající se o upřímný umělecký vklad všech (legitimně posouditelných) zúčastněných. Show si tak pro sebe nic nekrade, ani famózně animované medvídě, ani žádný lidský charakter, panuje symbióza a souhra a konstantní hřejivá aura, jakou u komerčně potentních filmů člověk vidí hodně, hodně zřídka. Samozřejmě se tu trpí na určitou blockbusteroidní sevřenost ve smyslu toho, co všechno tu může/musí být, plus samozřejmě rodinné cíleníčko, které si žádá naivitu a prostotu, jež sice naštěstí nikdy nepřekročí hranici trapnosti, hmatatelná ale přeci jen je. V druhé neduhoidní řadě se nachází nutnost uvést sequel do pohybu, kterážto snaha je taky poměrně znát – jakmile se ale děj rozjede, pocit přechází a vše působí organicky.
Wow efekt minulého dílu tedy chybí a opakovaná látka samozřejmě působí opakovaně, druhý Paddington se ale vyvarovává rutině a vynalézavě si hraje jak s humorem a jeho rodinnými mantinely, tak klišé obecně. V podstatě se dějově ani ideově nijak neodchyluje od klasických šablon, podává je ale s takovou rozverností, že se ten ohraný základ tráví dost snadno. Zúčastněné herectvo servíruje srdčení orgány na talířích a je upřímná radost je sledovat – Paddington stvrzuje pověst národního pokladu, který umělci s radostí uctí zapáleným výkonem.☞ PINBACKER
HODNOCENÍ (JB) —
Paddington 2 je možná bohatě zafinancovaná pohádka, která před se před kasovními očekáváními a cílením na rodinné rozpočty jen tak neschová, přesto ale působí dojmem filmu natočeného v mnohem lidovějších podmínkách a s mnohem lidovějším nadšením. Je skvělým kompromisem mezi velko a maloprodukcí, a i když oproti jedničce má víc velkoprodukčních neduhů, pořád spolehlivě přiroste k srdci.