Wonder Woman (2017) režisérky Patty Jenkins se stal nejvýdělečnějším filmem všech dob natočeným ženou. A i když se Patty hlasitě bránila uvedení sequelu mimo kina, rok 2020 měl v plánu něco jiného. A po několikrát odkládané premiéře je film konečně k vidění i u nás.
RECENZE (JS) — V právu se vede debata, zda by v určitých případech neměl peněžitý trest zohlednit majetkové poměry pachatelů. Zaplatit pokutu 10.000,- Kč může být např. pro některé samoživitele likvidační, pro jiné subjekty se jedná o rozpočet na ranní kávu s lajnou. Nelevičáci Vám však budou tvrdit, že bychom takto trestali úspěch. Tak schválně jestli poznáte, na jakou názorovou stranu by se přiklonila Wonder Woman (dále jen “WW”).
Ta si z pozice privilegované, bílé, výjimečně inteligentní, nesmrtelné polobohyně se vzhledem Gal Gadot, jejíž každá jedna replika zní jako smyslné proroctví, troufá pronášet věty jako: “Každý den jedu na 100 %, ale nevadí mi to. Tak proč pro jednou nemůžu mít ASPOŇ JEDNU věc, kterou doopravdy chci? BREK.” Z neznámého důvodu se právě ona stává nezpochybnitelným měřítkem dobrého a správného, a kdokoliv z aktérů její nové náboženství nesdílí, zaslouží si zemřít. BTW podobná demagogie stála život Khaleesi Daenerys Targaryen ze Hry o trůny (2019). Bezohlednost, neschopnost soucitu, pocit nadřazenosti a nedotknutelnosti. To jsou hlavní atributy superhrdinky roku 1984. Možná Vám to tak z mých skvělých recenzí nepřipadá, ale i já jsem jen obyčejný člověk. A právě obyčejní lidé dostali všechny ty blablamany a blablawomanky na vrchol hollywoodských kopců. Protože nám pomáhali. Ne, aby nás poučovali a políčkovali. Žánrově se dostáváme zpátky do dob temna, kde komiksoví dobráci zachraňují děti ze silnice a trestají ty, již si troufnou sáhnout na majetek úspěšných. Štýl, nadhled a nadsázka z jednohubkového Thor: Ragnarok (2017) se daří udržet asi jen první pětinu filmu. Je mi strašně líto, že Kristen Wiig dává do role záporačky Cheetah všechno a ještě kousek, aniž by měla jakoukoliv šanci tenhle blivajz s cukrkandlově odporným finále zachránit.
Teď několik postřehů z domácího žvýkání AKA nadbytečných kopanců do mrtvoly: Úvodní scéna z bájného místa původu WW trvá přibližně 11 minut a 10 sekund. Její význam pro zbytek filmu = 0. Všimněme si zde prvního rozdílu mezi vesmírem DC a Marvel. Marvel pracuje precizně s narativem již v trailerech. Náznaky zkušeně prokládá vymazlenými easter eggs, aby během premiéry fanouškovské teorie převálcoval ještě peckovnější skutečnosti. DC naopak postavil půlku traileru na výše zmíněném prologu. Jako jeden z hlavních dojmů se mi v hlavě bez přestání přehrávají filmová okénka z místa 1:25:45, kde jsou CGI efekty tak špatné, že to vypadá, jako by zachraňované děti byly dřevěné loutky bez masa a kostí. A konečně! WW podobně jako Aquaman (2018) navlékne novou husťáckou výzbroj ze zlata, jejíž mytologii se věnuje třicet sekund v čase 1:41:10 až 1:41:40. Zásluhy na vyznění filmu = 0.☞ PINBACKER
HODNOCENÍ (JS) — Kdybych si na tohle koupil lístek, zablokoval bych svým invalidním vozíkem eskalátory, dokud bych nedostal svý peníze zpátky.
Hrají Gal Gadot (Diana Prince / Wonder Woman), Chris Pine (Steve Trevor), Kristen Wiig (Barbara Minerva / Cheetah), Pedro Pascal (Max Lord), Natasha Rothwell, a další
Hodnocení zbytku redakce:
2
AH — Tak tahle imaginární novinářská projekce mi fakt nechybí.