Clint Eastwood má čich na hrdinské příběhy s puncem neskrývané americké adorace a zároveň v přímé konfrontaci s některým z jejích neduhů, ať už etnických, nebo historických. Ve svém nejnovějším filmu létá s pilotem Sullenbergerem nad New Yorkem a rozehrává černobílou hru dobrých proti zlým s fotografováním na IMAX kamery. Kdy to má premiéru na Brodwayi? Nechme se překvapit, Tom Hanks si prozatím může do svého hereckého repertoáru zařadit dalšího kapitána.
RECENZE (AH) — Přípomínky hrdinských skutků jsou bezpochyby jedním z těch divácky vděčnějších filmových žánrů – občas se u nich ale nabízí otázka, jsou–li vlastně potřebné. Nestačí sama udaná skutečnost podložená výpovědí svědků, rozhovory s protagonisty, internetovou tsunami s memy z 9gagu a celosvětovou mediální masáží? Co nutí ke kečupově sociálnímu chvalozpěvu na (ne)obyčejné Američany sedm let po (ne)slavné události? U Sullyho tyto otázky vyvstanou hned několikrát, Eastwood v něm evidentně nemá příliš vyprávěcího materiálu – leteckou havárii se šťastným koncem z roku 2009 má totiž v živé paměti ještě většina z nás. Její všeobecně známý happyend tak nutí tvůrce k dramatizaci jiné části příběhu, a to vyšetřování letecké komise, která hází nebohému pilotovi hned několik klacků pod nohy. Mnohem popisnější název snímku by tak byl “dva rozhněvaní muži, dva nepochopení muži a jedna nejistá žena”.
HODNOCENÍ (AH) — Velkoformátová faktická vyprázdněnost s přesladkou adorací, černobílým viděním a parádně provedenou rekonstrukcí nehody se šťastným koncem, která by v devadesáti devíti případech ze sta skončila smrtí 155 pasažérů. Eastwood ale oproti své předchozí tvorbě doručuje chladné drama bez dramatizace a bez emocí – jako chytře vykonstruovanou skládanku, která oslavuje lidskost a snad až příliš horlivě ukazuje prstem. Od mistra čekáme víc.
Hrají Tom Hanks (Chesley 'Sully' Sullenberger), Aaron Eckhart (Jeff Skiles), Laura Linney (Lorraine Sullenberger), Anna Gunn (Dr. Elizabeth Davis), Autumn Reeser (Tess Sosa), a další