HODNOCENÍ (LČ, "KOKÉ: VOYAGE VOYAGE" ) — Paul „Koké“, jak mu Tahiťani přezdívali, má životopisných filmů několik. Ten od Edouarda Deluca není jen dalším do počtu: malíř v něm je smířlivějším a věrnějším obrazem muže, který tře bídu s nouzí, zatímco skupuje všechna plátna na ostrově. Jeho portrét není bez kritiky. Ta se namísto zlozvyků soustředí na podstatu konfliktu i úprku. Co je mýtem o egu a v čem je domorodá mysl průzračnější — pokud vůbec? A není odplout kamkoliv zbytečné, když všude vězí skrz naskrz stejní lidé? Odpovědí budiž Gaugin naposledy malující Tehuru v bílo modrých šatech. Oba mlčí, loučí se a konečně: jsou na tom stejně. A i když Gauguin není filmem výjimečným ani hodnověrným, svou „mesáž“ předává s úspěchem.