RECENZE (LČ) — Noah Bumbuch, známý to spiklenec Wese Andersona a milenec Grety Gerwig, má další film. Přičemž prachy na herecký ansámbl zchrastil bůhvíkde: vousisky zdobeného Dustina Hoffmana (patriarcha rodu Harold) obletuje Emma Thompson (jeho poslední manželka Maureen), jejich synáčky ztvárnili Adam Sandler (Danny) s Benem Stillerem (Matthew). Oba přitom svému otci – v příběhu i v pomyslné rodině herecké – šlapou na paty. Tak čím to, že si mě i přese všechno Meyerowitz Stories nezískalo?
Po slibném „hození do vody“ a nastínění základních témat (rodičovství, odpovědnost, výběr mezi rodinou a prací) si film dlouho udržuje stálé tempo. Tak dlouho, dokud se nerozplizne ve sled podobných epizodek. Podobných nikoliv ve smyslu opakování: historka o tom, že děd Majerovic při venčení pudla padl na hubu je příkladem za všechny, že Baumbach repetici umí. Podobnost příběhů – oněch Stories (New and Selected) z názvu – se skrývá ve stejném duchu, neustále znovu se vynořujícím vzorci vypravování. To přestává podněcovat, nedává divákovi prostor, aby si utřídil a zařadil sám, co se děje: nutí mu vlastně jakousi náladu, kterou by si z jednotlivých obrázků složit nemusel. Na vinně je částečně i hezká, ale nadužívaná hudba Randyho Newmana, která neumí vystřízlivět tak, jak to dokáží postavy. I proto je prozření obou synů silně zahrané ve filmu, ale absolutně neproživatelné mimo něj.
Danny (Sandler), Matt (Stiller), jejich nevlastní sestra Jean (Elizabeth Marvel) jsou všichni dobře napsanými postavami. Každý z nich má něco za sebou, něco před sebou a něco právě teď v sobě: jejich otec (Hoffman) jenom rozdmýchá, co v klidu doutnalo. Potud dobré: potíž je v Baumbachovu stylu vypravování, který na planoucí vášně a rozmíšky vesele čůrá. Někdy to zafunguje, jako když po ukecané první polovině u Haroldova lože nastane hrobové ticho, někdy vůbec, například ve formálně příliš vytříbených potyčkách nebo u svižně sestříhané konfrontace Dannyho s otcem.☞ PINBACKER
HODNOCENÍ (LČ) — Je zkrátka těžké točit vážnou látku odlehčeně. Někdy je výsledkem příliš velké sousto, které ani silnější žaludky nestráví, někdy zas příliš lehká večeře. Baumbachovi se podařilo leccos, nakonec ale přeci jen měl toho žraloka v hrnci nechat syrovějšího.