Další protřelá vize spění kamsi do otazníkového bodu rodinného života, aneb Szabolcs Hajdu jde na dřeň, když zapřahává do neveselého jednopokojového dramatu skutečné příslušníky své domácnosti a dopracovává se k prostému a nerevolučnímu, ovšem poctivě vykrystalizovanému poselství.
HODNOCENÍ (JB) —
Rodinné štěstí vítězí především uvědoměle zrealizovanou vizí. Nepřepálené ambice a osobní investice na plátně fungují tak akorát. Jeho filmařský přístup má svoje limity, díky nimž jen těžko může technicky či obsahově vynikat, obdivuhodný produkční proces a do puntíku vyplněná indie filosofie si ale zaslouží obdiv. Szabolcsovo sdělení vlastně není sdělení, je to jen záznam a shrnutí sebraných střípků sbalených do audiovizuální podoby a předložených k divákovu posouzení bez snahy cokoliv uměle podsouvat. A to se cení.
Hrají Erika Tankó (Ernella), Orsolya Török-Illyés (Eszter), Szabolcs Hajdu (Farkas), Domokos Szabó (Albert), Lujza Hajdu (Laura), a další
Hodnocení zbytku redakce:
7
AH — Mix sympatického školního cvičení na téma "obratná expozice rodiny vyšší střední třídy z Maďarska" s přímočarým (a místy až příliš doslovným) tahem na branku, ve které není nic jasnější než samotná autorská vize. Proč ne.
6
LČ — Hajdu stojí pevně rozkročen mezi Bergmanem a kamerovým cvičením: nepřiklání se však ani k jednomu. Forma postrádá pevný tvar, což někomu může vyhovovat: nic nestojí v cestě hereckému ansámblu přehrávajícímu palčivá témata, která se trefí přímo do černého nejen u Maďarského, potažmo východoevropského publika. Přesto Rodinnému štěstí schází něco, co by z něj činilo víc, než skvěle nasnímanou divadelní hru, která po dvou dnech vyšumí. Propraná témata jsou totiž natolik tuctová, že zdánlivě všudypřítomný přesah dialogy nenabízí.