P

© Move Movie

Gauguin

Gauguin / Gauguin - Voyage de Tahiti, 2017, celovečerní, 102', FR

režie Edouard Deluc

Rok 1891. Gauguin se usazuje na Tahiti. Chce malovat v divočině, zcela svobodně, daleko od morálních, politických a estetických kódů civilizované Evropy. Vydává se do džungle, potýká se se samotou, chudobou a nemocí. Ale také poznává Tehuru, která se stane jeho ženou a modelem pro jeho nejlepší obrazy.
HODNOCENÍ (LČ, "KOKÉ: VOYAGE VOYAGE" ) — Paul „Koké“, jak mu Tahiťani přezdívali, má životopisných filmů několik. Ten od Edouarda Deluca není jen dalším do počtu: malíř v něm je smířlivějším a věrnějším obrazem muže, který tře bídu s nouzí, zatímco skupuje všechna plátna na ostrově. Jeho portrét přitom není bez kritiky. Ta se namísto zlozvyků soustředí na podstatu: konfliktu i úprku. Co je mýtem o egu a v čem je domorodá mysl průzračnější — pokud vůbec? A není odplout kamkoliv zbytečné, když všude vězí skrz naskrz stejní lidé? Odpovědí budiž Gaugin naposledy malující Tehuru v bílo modrých šatech. Oba mlčí, loučí se a konečně: jsou na tom stejně.

6

HODNOCENÍ (LČ, "KOKÉ: VOYAGE VOYAGE" ) — Paul „Koké“, jak mu Tahiťani přezdívali, má životopisných filmů několik. Ten od Edouarda Deluca není jen dalším do počtu: malíř v něm je smířlivějším a věrnějším obrazem muže, který tře bídu s nouzí, zatímco skupuje všechna plátna na ostrově. Jeho portrét přitom není bez kritiky. Ta se namísto zlozvyků soustředí na podstatu: konfliktu i úprku. Co je mýtem o egu a v čem je domorodá mysl průzračnější — pokud vůbec? A není odplout kamkoliv zbytečné, když všude vězí skrz naskrz stejní lidé? Odpovědí budiž Gaugin naposledy malující Tehuru v bílo modrých šatech. Oba mlčí, loučí se a konečně: jsou na tom stejně.

6

HODNOCENÍ (LČ, "KOKÉ: VOYAGE VOYAGE" ) — Paul „Koké“, jak mu Tahiťani přezdívali, má životopisných filmů několik. Ten od Edouarda Deluca není jen dalším do počtu: malíř v něm je smířlivějším a věrnějším obrazem muže, který tře bídu s nouzí, zatímco skupuje všechna plátna na ostrově. Jeho portrét není bez kritiky. Ta se namísto zlozvyků soustředí na podstatu konfliktu i úprku. Co je mýtem o egu a v čem je domorodá mysl průzračnější — pokud vůbec? A není odplout kamkoliv zbytečné, když všude vězí skrz naskrz stejní lidé? Odpovědí budiž Gaugin naposledy malující Tehuru v bílo modrých šatech. Oba mlčí, loučí se a konečně: jsou na tom stejně. A i když Gauguin není filmem výjimečným ani hodnověrným, svou „mesáž“ předává s úspěchem.

6

Režie

Scénář

Produkce

Kamera

Herci